Vänt på dygnet

Ibland är det faktiskt bra att barnen har så mycket aktiviteter på helgerna - idag till exempel. Från att ha sovit till 12-13 tiden gick nu Ebba upp vid 6.30 utan gnäll. Kaninhoppning på gång. Melker kom upp utan väckning strax efter - fotbollscup! Sen hur eftermiddagen/kvällen blir är ju en annan fråga...

Tyra och jag blev kvar hemma och åker nog in en stund till Drottninggatan och världens längsta bokbord. Väldigt riskfyllt att göra med Tyra eftersom hon är shoppingfreak.

Måste visa en bild från Frasassigrottorna som jag nu lyckats få över från telefonen. Ett av de små "rummen" i grottan men ett häftigt rum för att det avr så ljust så att det gick och fota någorlunda (trots att man inte fick).

Veckan som har gått har varit minst sagt hetsig. Vi har möblerat, möblerat om, möblerat om igen, kånkat, burit, skurat, försökt tänka, planerat osv. Tur att arbetslaget fungerar så otroligt bra!! Verkligen superkul! Vi är nio stycken vilket är ganska många men ändå så flyter allt bara på och alla tar stort ansvar.
Nej nu borde jag fixa frukost till mig och Tyramyran, gå ut med hunden igen och sen komma iväg! Innan jag somnar...

22 juli - 4 augusti Diamante

Vågor, vågor, vågor! Det positiva med vågorna är att det blir sandstrand istället för stenarna!!! I bakrgunden ser man Diamante. Jespers föräldrars lägenhet ligger en bit utanför, precis ovanför denna strand på berget.
Tyra, Jesper och Melker

Om vi inte hade haft vågor hade det faktiskt varit tråkigt!! Melker och Tyra badade oavbrutet!

Många skogbränder och därför många flygplan som hämtade vatten.

Fullt av dessa gigantiska insekter i blåregent som utgör taket på uteplatsen. Giftiga är dom också men dom brydde sig inte om människor.

21 juli Lucera - Diamante!!!

Sista etappen innan vi kom fram. Det blev bad direkt - höga vågor som vanligt när vi är Italien men härligt att springa och leka i vågskvalpet! Otroligt skönt att vara framme. Nu blir det baddagar framöver!

20 juli Frasassigrottorna, Genga - Lucera

Vi var i frasassigrottorna kl 10. dom var jättecoola. Sen åkte vi till ikea och åt lunch och köpte svenskt godis sen åkte vi hela vägen utan stop till lucera sn imorgon är vi äntligen frame

19 juli Mestre - Genga

s

18 juli Stelviopasset och Venedig

Äntligen en frukost som Tyra kunde tänka sig – croissanter med vaniljsocker på och varm choklad!

En enormt häftig men lång resa!! Slingrig väg var kul i början av dagen då vi tog oss genom Stelviopasset. Helt magisk och sagolik miljö. Snötäckta berg i kombination med vattenfall, fantasiska blommor, utsikt, slingriga vägar. Otroligt vackert!!!

Sen var vi dock less på slingriga vägar och ville komma fram till Venedig, eller Mestre där vi skulle bo. Det gjorde iv inte förrän 19.30. Vi kastade oss på första buss till Venedig där vi irrade runt i mörkret. (Första timmen var det ljust.) Hungriga barn krävde Mc Donalds och det var i stort sett det vi hann med i Venedig, haha, helknasigt. Vaperetton tillbaka och sen tillbaka till hotellet. Märkligaste Venedig-besöket någonsin kanske!!

17 juli - mot Stelvio

Mest spännande idag var att hitta hotellet som låg högt upp i en liten alpby. Sen ville vi ha mat och hamnade i någon märklig festival i en liten stad. Till slut hittade vi en pizzeria med fantastiskt god mat – alla nöjda och glada.

16 juli Europapark

Lika kul som dag 1 och vi var kvar tills de stängda kl 20. Ebba och Jesper gav sig upp i den 75 meter höga bergochdalbanan.

Efter Europapark gav vi oss av till nästa hotell.

Lyckades fota fina bilder på barnen och inte bara bergochdalbanor!

T I L L S T A R T S I D A N

Här kan du skriva in lite info.